בדיקת תקינות צמיגים שומרת על החיים

כל בעל רכב יודע כי הרכב המתקדם שלו עלול להיות קטלני בדיוק כפי שהוא מעניק הנאה ואורח חיים נוח. הנסיעה בכביש אמנם מהווה חלק מהשגרה היומיומית של רובנו – לצורך הגעה לעבודה או להתניידות ממקום למקום, אולם אין בשגרתיות כדי להפחית מהסכנות הרבות האורבות לנהג הממוצע, נהפוך הוא. דווקא בשל ההרגל לנסיעה ברכב רבים נוטים לדחות את הבדיקות השוטפות לתקינות האוטו ומתבססים על הספק של "יהיה בסדר".

חשיבותו של צמיג תקין

התנהלות מזלזלת והיעדר תחזוקה נכונה של הרכב עלולה לגרור תוצאה קטלנית.  כדי להימנע מהסכנות הרבות ועל מנת לצמצם את מספר האיומים החלים על כל נהג, תחזוקה שוטפת של הרכב ושמירה על תקינות חלקיו השונים מצמצמת את טווח הסכנה פלאים ומצילה חיים במקרים רבים. בין החלקים החשובים ביותר לבדיקה הם צמיגי הרכב. צמיגים לא מתוחזקים כהלכה עלולים להתבלות במהרה או לגרום לתוצאות הרסניות במצב סיכון.

בדיקה שגרתית

כדי לשמור על הרכב במצב תקין יש לבצע בדיקה תקופתית של הצמיגים. בדיקת הצמיגים תתבצע כאשר הצמיג קר. חשוב לברר כבר בעת הקנייה מה הוא לחץ האוויר הנדרש בגלגלים על פי הוראות היצרן. ברוב המקרים רשומה מידת הלחץ הרצויה על דלת הנהג. חשוב לשמור על מידת לחץ אוויר נכונה. לחץ אוויר קטן מדי בצמיג יגביר את שחיקתו ויגביר את צריכת הדלק ואילו לחץ אוויר גבוה מדי של הצמיג יעיב על יכולת ההאטה והבלימה של הכרב.

במהלך הבדיקה השגרתית של הצמיגים אין להוציא מכלל פעולה את הצמיג הרזרבי. תדירות הבדיקה אינה קבועה לכל הרכבים אלא מושפעת מגיל הצמיגים ומאיכותם. בדיקת צמיגים שוטפת כוללת סריקה חיצונית לבדיקת מסמרים שנתקעו, שריטות, סדקים, יובש בצמיג וכיוצא באלה.

כדאי ומומלץ להחליף בין צמיגי הרכב הקדמיים לאלו האחוריים. השיטות הנפוצות ביותר להחלפת הצמיגים הן באלכסון או בקווים ישרים. התדירות להחלפת הצמיגים נקבעת על ידי היצרן. שמירה על ההחלפה בין הגלגלים מגדילה את אורח החיים של הצמיג. צמיגים יש להחליף בכל מקרה של סוליות שחוקות, חריצים בצמיג שאינם עולים על שני מ"מ, לאחר חמש שנים מתחילת השימוש בצמיג ובכל מקרה של סכנה ממשית אחרת.

כתיבת תגובה